telefon: 48 364 16 91 fax: 48 364 04 00, telefon w grupach 5-6-latków w budynku PSP nr 5: 504 252 807 poczta@pp15.radom.pl

O przedszkolu

Nasze przedszkole mieści się w piętrowym budynku, otoczonym bujną zielenią, z daleka od miejskiego zgiełku i hałasu, na osiedlu XV- lecia. Budynek i ogród przedszkolny są dostosowane do potrzeb dzieci w wieku przedszkolnym. Placówka dysponuje 6 salami zajęć w budynku przy Kusocińskiego 10a oraz 4 salami na parterze w budynku PSP 5 (Sowińskiego 1), wyposażonymi w ciekawe pomoce dydaktyczne, atrakcyjne zabawki i kąciki zainteresowań. Dzieci korzystają również przy sprzyjających warunkach atmosferycznych z dwóch placów zabaw z piaskownicami i nowoczesnymi urządzeniami terenowymi w pełnym zieleni ogrodzie.

  • Dysponujemy 272 miejscami dla dzieci od 3 do 6 lat.
  • Nasze przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 6.00-17.00.
  • Zapewniamy dzieciom trzy smaczne i zdrowe posiłki dziennie.
  • Umożliwiamy nowoprzyjętym dzieciom szybkie przystosowanie się do pobytu w przedszkolu poprzez organizowanie w ostatnich dniach sierpnia zajęć adaptacyjnych dla dzieci i ich rodziców.
  • Zapewniamy poobiedni wypoczynek (leżakowanie) dla tych trzylatków, których rodzice zgłoszą taką potrzebę.
  • Umożliwiamy dzieciom przygotowanie do podjęcia nauki w szkole w oparciu o atrakcyjny program edukacyjno-wychowawczy polegający na wielokierunkowej stymulacji aktywności dziecka.
  • Umożliwiamy dzieciom uspołecznienie poprzez wdrażanie do przestrzegania norm i zasad społecznych obowiązujących w grupie rówieśniczej.
  • Zapewniamy pomoc psychologiczno -pedagogiczną i logopedyczną poprzez współpracę z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
  • Uczestniczymy w ogólnopolskich programach i projektach edukacyjnych, zdrowotnych, profilaktycznych oraz ekologicznych.

Cele i zadania przedszkola:

  1. Zapewnienie opieki, wychowania i uczenia się w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.
  2. Tworzenie warunków umożliwiających dziecku osiągnięcie gotowości szkolnej.
  3. Wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka dostosowane do jego indywidualnych potrzeb i możliwości.
  4. Pełnienie funkcji doradczej i wspierającej wobec rodziców.
  5. Pomaganie w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej.
  6. Informowanie na bieżąco o sukcesach i postępach edukacyjnych dziecka.
  7. Uzgadnianie z rodzicami wychowanków zakresu oraz kierunku pracy wychowawczej i dydaktycznej.
  8. Przygotowanie przedszkolaków do uczestniczenia w życiu kulturalnym i społecznym.
  9. Tworzenie warunków do poznawania przez dzieci otaczającego świata przyrody, techniki i sztuki.

Metody i formy pracy w przedszkolu:

  • proces edukacyjny realizuje 25 nauczycielek – wszystkie posiadają wyższe wykształcenie pedagogiczne, 11 z nich ukończyło również studia podyplomowe,
  • wysokie kwalifikacje kadry pedagogicznej, jej doświadczenie zawodowe, otwartość na innowacje, życzliwość, stwarzają atmosferę sprzyjającą wszechstronnemu rozwojowi naszych podopiecznych,
  • różnorodne i nowoczesne metody pracy z dziećmi sprzyjają wyzwalaniu ich aktywności umysłowej, plastycznej, muzycznej i ruchowej,
  • duży nacisk kładziemy na rozwijanie umiejętności i postaw społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach dziecka z rówieśnikami i dorosłymi,
  • kształtujemy u dzieci odporność emocjonalną niezbędną do radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach codziennych i w dalszej edukacji.

Dzieci mają możliwość rozwijania  swoich umiejętności, uzdolnień i zainteresowań poprzez:

  • zajęcia programowe związane z realizowaną podstawą programową zatwierdzoną przez MEN: umuzykalnienie i ruch przy muzyce, rozwijanie mowy i myślenia, edukacja matematyczna, przyrodnicza i zdrowotna, jęz. angielski, działalność plastyczno-konstrukcyjna i teatralna, zabawy i ćw. ruchowe w budynku i na powietrzu oraz nieobowiązkowe zajęcia religii (na życzenie rodziców),
  • bezpłatne zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycieli: muzyczne, taneczne, plastyczne, twórcze, matematyczne, badawcze, profilaktyka logopedyczna, nauka wczesnego czytania i ćw. przygotowujące do nauki pisania,
  • atrakcyjne wycieczki dla dzieci,
  • wyjścia dzieci na przedstawienia teatralne, do kina, na koncerty muzyczne, wystawy plastyczne, lekcje muzealne i biblioteczne,
  • zajęcia otwarte dla rodziców,
  • uroczystości przedszkolne związane ze świętami, Dniem Matki i Ojca, Świętem Babci i Dziadka, Dniem Dziecka; pasowaniem 3-latków.  

Skip to content